פרטי קריירה
בן זסלאו
מנהל
תקציר
ניסיון עבודה בסוכנויות ממשלת ארה"ב:
-
מחלקת ההגנה של ארה"ב (DOD)
-
פיקוד המערכות של חיל הנחתים (MARCORSYSCOM)
-
פיקוד המערכות האווירי של חיל הים (NAVAIR)
-
-
מחלקת התחבורה של ארה"ב (DOT)
-
מחלקת האנרגיה (DEO)
השכלה
-
B.A בתקשורת, אוניברסיטת טמפל
-
M.A בניהול ותיאוריה ארגונית, אוניברסיטת מרילנד
-
האוניברסיטה לרכש ביטחוני (DAWIA Level III, Contracting)
-
המכון לרכש פדרלי (FAC-C Level III, Contracting)
-
המכון לבכירים בשירות הפדרלי (מנהיגות לחברה דמוקרטית)
השנים המוקדמות
התחלתי את הקריירה שלי בחוזים ממשלתיים במחלקת ההגנה של ארה"ב (DOD), שם הוכשרתי תחילה כמומחה חוזים, ולאחר מכן כמנהל התקשרויות. בתחילה שירתתי בפיקוד המערכות של חיל הנחתים (MARCORSYSCOM), קוונטיקו, וירג'יניה, שם תמכתי במספר תכניות של מטוסי קרב, כולל:
-
C4ISR (פיקוד, בקרה, תקשורת, מחשוב, מודיעין, מעקב וסקירת שטח)
-
SIGINT (מודיעין אותות)
-
NBC Defense Equipment (גרעיני, ביולוגי וכימי)
עם הזמן קיבלתי את ההכשרה המקיפה והקפדנית ביותר המוענקת במסגרת הממשל האמריקאי, למדתי באוניברסיטה לרכש ביטחוני (DAU), וקיבלתי את התעודה הגבוהה ביותר בתחום המכרזים הביטחוניים – DAWIA Level III.
פיקוד המערכות של חיל הנחתים
http://www.marcorsyscom.marines.mil/Portfolios-and-Programs
http://www.marcorsyscom.marines.mil/PEOs/JPEO-CBD/JPM-P
האוניברסיטה לרכש ביטחוני
https://www.dau.mil/about/Documents/brochure%20(23%20Feb%202016).pdf
תקנים לתעודה DAWIA Level III
http://icatalog.dau.mil/onlinecatalog/CareerLvl.aspx?lvl=3&cfld=3
אמצע הקריירה
לאחר הכשרתי הראשונית והתקדמות ב-MARCORSYSCOM, הצטרפתי לפיקוד המערכות האווירי של חיל הים (NAVAIR) בפאקס ריבר, מרילנד. כאן מוניתי למנהל התקשרויות מפקח בכיר, ובמסגרת תפקידי זה הענקתי וניהלתי מכרזים ביטחוניים בהיקף של מאות מיליוני דולרים לחברות כמו Lockheed Martin, BAE Systems, Boeing, GE, SAIC, Northrup Grumman, United Technologies, ו-Raytheon ועוד רבות. התכניות שבהן תמכתי כללו:
-
P-3 ו-P-8 לוחמה נגד צוללות (ASW)
-
מחקר ופיתוח, מערכות הנעה סילונית (כולל מטוס התקיפה המשותף)
-
אוויוניקה ואמצעי נגד אלקטרוניים (ECM)
-
Foreign Military Sales - FMS
פיקוד המערכות האווירי של חיל הים
לאחר מספר שנים ב-NAVAIR, עזבתי כדי להצטרף למחלקת התחבורה של ארה"ב. כמנהל אגף ומנהל התקשרויות מפקח, הענקתי וסיפקתי פיקוח על הרכש עבור מכרזים, מענקים והסכמי שיתוף פעולה ממשלתיים במאות מיליוני דולרים. התכניות כללו:
-
מרכז המחקר Turner-Fairbank Highway: למעלה מ-20 מעבדות המבצעות מחקר גישושי מתקדם בננוטכנולוגיה, אינטראקציה רכב-כביש, מערכות ממוקדות-אדם, ומערכות תחבורה חכמות
-
תכנית ביצועי גשרים לטווח ארוך: איסוף נתוני ביצוע וירידת איכות של גשרים
-
כלי מודל וסימולציה לניבוי ביצועי תחבורה עתידיים
-
מחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשות לבטון ואספלט עתירי-ביצועים
-
תכנית מחקר גישושי מתקדם: שינויים המשנים את פני התחבורה ופיתוחים מהפכנים בהנדסת כבישים מהירים ובאמצעי תחבורה משולבים בתחבורה יבשתית
-
בדיקות לא הורסות (NDE): פיתוח והטמעה של טכניקות NDE חדשות וציוד לאיתור סדקים מתרחבים בגשרים, ופיתוח ניתוחים פורנזיים לאחר גילוי בעיות מבניות משמעותיות
תכניות מחלקת התחבורה
-
https://www.fhwa.dot.gov/research/tfhrc/programs/infrastructure/structures/ltbp
-
http://www.fhwa.dot.gov/publications/focus/00jun/concrete.cfm
שיאי הקריירה
לבסוף קיבלתי משרה במחלקת האנרגיה (DOE), שם מוניתי לאחר מכן למנהל אגף סיוע ופיקוח שטח במשרד ניהול הרכש. פיקחתי על צוות של אנליסטים בכירים בתחום הרכש האחראים לפקח על הרכש ולספק הנחיות לכל תכניות הרכש של מחלקת האנרגיה – המטפלת במענקי סיוע ומכרזים בהיקף של יותר מ-30 מיליארד דולר.
התכניות שהיו באחריותי כמפקח על הרכש כללו:
-
רשת המעבדות הלאומיות של מחלקת האנרגיה, מהטובות בעולם, המקדמות את המדע בתחומי האנרגיה הגבוהה והפיזיקה הגרעינית, מדעי האנרגיה הבסיסית והמחשוב המתקדם, ובתחומים נוספים, תוך טיפוח העליונות האמריקאית במדעים ובחדשנות
-
טכנולוגיות התייעלות אנרגטית ואנרגיה מתחדשת, לרבות חידושים בתחומים של טכנולוגיות לתחבורה בת-קיימא, הפקת אנרגיה מתחדשת, ופיתוח טכנולוגיות ייצור להגברת ההתייעלות האנרגטית בבתים, במבנים ובתעשייה
-
ניהול סביבתי, מילוי תפקידיה של מחלקת האנרגיה לניקוי הסביבה עקב עשרות שנים של מחקר, פיתוח וייצור של נשק גרעיני במהלך פרויקט מנהטן ועידן המלחמה הקרה. ניהול מגוון מכרזים, החל מניקוי של פסולת רדיואקטיבית, דלק גרעיני משומש, וקרקע ומי תהום מזוהמים, וכלה בנטרול והשבתה של מתקנים עודפים ששימשו את תכנית הנשק הגרעיני של ארה"ב
בנוסף לפיקוח על כל תכניות הרכש במחלקת האנרגיה, הצוות שלי ואני גם סיפקנו הנחיות רכש ברמת המטה למנהלים בכירים של תכניות ופרויקטים, לארגוני רכש בשטח, ולהנהגה הבכירה במחלקת האנרגיה. בחסות הממונה הבכיר על הרכש במחלקה, הרכבתי צוותים של מומחי תכניות ורכש כדי לערוך ביקורות רכש מקיפות בארגוני הרכש של מחלקת האנרגיה בשטח, על מנת לוודא שמכרזים ממשלתיים מתפרסמים, מוענקים, ומנוהלים בהתאם לתקנון הרכש הפדרלי (FAR) כמו גם בהתאם לנוהלי הסוכנות. הצוותים שלי גם בדקו אם מבנה הארגונים הולם כדי לספק יעילות ואפקטיביות ברמה מקסימלית, אם ערוצי התקשורת נאותים, וכי מידע ונהגים מיטביים מנוהלים כהלכה ומופצים כפי שנדרש ברחבי הארגון כולו, באמצעות הטכנולוגיה החדישה ביותר.
מחלקת האנרגיה
-
http://science.energy.gov/~/media/_/images/laboratories/DOE_Laboratories_Map_2014_Hi-res.jpg
-
https://energy.gov/eere/office-energy-efficiency-renewable-energy